1 Veel gestelde vragen
1.1 Hoe kan ik contact opnemen met DeZeilenSpecialist.nl?
DeZeilenSpecialist.nl is bereikbaar via e-mail en telefoon.
Contact door middel van e-mail kan via: [email protected]. Jouw e-mail wordt zo snel mogelijk beantwoord. Op werkdagen tussen 09:00–17:00 is dat vaak al binnen een half uur en buiten deze tijden reageren wij zo snel als mogelijk.
Telefonisch contact kan via +31 (0)33 798 10 41 op werkdagen tussen 9:00–17:00. Wanneer er niet direct wordt opgenomen, wordt er z.s.m. teruggebeld.
1.2 Hoe moet ik de maat opmeten voor mijn auto, camper, caravan, boot?
Om jouw auto, camper, caravan of boot optimaal te beschermen dien je hiervoor de juiste afmetingen te weten. Als je de afmetingen weet, kun je met deze gegevens de correcte maat zeil of hoes bestellen.
Via de onderstaande link vind je hoe je jouw voertuig moet opmeten.
Hoe meet ik mijn voertuig correct op?
1.3 Ik heb een bestelling geplaatst maar bij de betaling is er iets misgegaan. Wat moet ik nu doen?
Wanneer jouw betaling niet goed is gegaan zal onze betaalprovider, Mollie, je een herinnering sturen met een nieuwe betaallink.
Ook kun je de bestelling afronden via een bankoverschrijving (vermeld hierbij altijd jouw ordernummer), het kost ongeveer 1 werkdag alvorens het bedrag door ons is ontvangen.
Het rekeningnummer van DeZeilenSpecialist.nl is NL 21 ABNA 0825 8573 09 ten name van InfraDeskTrading B.V.
1.4 Kan ik mijn order wijzigen of annuleren?
De orders worden automatisch verwerkt in ons systeem. Deze kunnen niet meer worden gewijzigd en kunnen alleen nog worden geannuleerd. Voor het annuleren vragen wij jou om zo spoedig mogelijk contact met ons op te nemen.
1.5 Kan ik een product terugsturen of ruilen?
Je kunt onze producten altijd eerst testen en zonder opgaaf van reden binnen 14 dagen retourneren. Je betaalt alleen zelf voor de retourzending. Als de geretourneerde producten in goede staat bij ons zijn aangekomen, wordt het aankoopbedrag binnen 4 werkdagen teruggestort via dezelfde betaalmethode als dat je voor de aankoop hebt gebruikt. Als je dus via PayPal of Klarna hebt betaalt, wordt het aankoopbedrag via een van deze betaalmiddelen teruggestort. Het kan een paar werkdagen duren voordat het bedrag te zien is op de betreffende rekening. Dat is afhankelijk van het land en de bank waar het naartoe moet.
Ruilen is in de meeste gevallen mogelijk. De makkelijkste weg is om het te ruilen object retour te sturen via de retourprocedure, je krijgt het aankoopbedrag dan automatisch teruggestort. Je kunt het nieuwe product dan via onze webshop bestellen.
Heb je vragen over het omruilen of advies nodig over de juiste maat? Neem dan contact met ons op via [email protected] of +31 (0)33 798 10 41.
Zie hier waar je de producten naar kunt retourneren ‘verzenden & retourneren’.
1.6 Zijn jullie hoezen uv-bestendig?
Al onze hoezen zijn bestand tegen alle weersomstandigheden. Dat wil zeggen, ook tegen uv-straling. Let wel op: Het is mogelijk dat de hoes door de weersomstandigheden naar verloop van tijd kan verkleuren. Dit heeft geen invloed op de kwaliteit, dus jouw waardevolle spullen blijven altijd beschermd.
1.7 Hoeveel kilo zand past er in een zandzakje?
Op onze website vind je meerdere varianten van de zandzakjes. We hebben deze in het blauw en zwart. De volgende maten kun je in onze webshop vinden.
1KG - Blauw en Zwart
2KG - Blauw en Zwart
8KG - Blauw en Zwart
15KG - Zwart
1.8 Beschermt de autohoes mijn auto ook tegen hars?
Onze autohoezen beschermen jouw auto zowel tegen alle weersomstandigheden als al het mogelijke vuil dat op de auto kan belanden. De hoes beschermt jouw auto dus ook tegen hars. De hars kan echter wel vast blijven kleven aan de hoes, maar komt er niet doorheen.
1.9 Er blijft water op het zeil liggen, wat kan ik doen?
Water dat op het zeil blijft liggen kan naar verloop van tijd door het zeil heen druppen. Dit heeft te maken met het feit dat de hoezen geweven zijn en er minuscule gaatjes in zitten. Door de hoezen als een soort tent op te zetten, geleid je het water naar beneden en kunnen er geen waterzakken ontstaan. Heb je zelf geen balk of materiaal waarmee je een tent kunt maken? Dan hebben wij de oplossing. Door gebruik te maken van een supportpole, supportpole extra, supportpole luxe of een supportframe zorg je er gemakkelijk voor dat het afdekzeil van onderuit omhoog wordt gezet. Heb je extra advies nodig, neem dan contact op met onze klantenservice.
1.10 Hoe kan ik een bestelling plaatsen bij DeZeilenSpecialist.nl?
Product kiezen
Dat kan door bij het gewenste product, na het kiezen van maat, kleur en accessoires, op de groene knop met ‘in winkelwagen’ te klikken. Meer producten nodig? Herhaal de eerst beschreven stap tot je alles in de winkelwagen hebt wat je nodig hebt.
Bestelling afronden
In de winkelwagen, rechts bovenin jouw scherm, kun je vervolgens kiezen voor de groene knop met ‘bestelling afronden’.
Gegevens invoeren
Je komt nu terecht in de afrekenomgeving van de webshop. Hier worden allereerst jouw gegevens gevraagd voor de factuur en de verzending. Gelukt? Kies dan vervolgens de gewenste verzendmethode.
Betaalmethoden
Bij De ZeilenSpecialist.nl heb je een ruime keuze aan betaalmogelijkheden. Deze zijn zichtbaar in de afrekenomgeving, meer informatie hierover is te vinden via ‘betaalmethoden’. Kies nu de gewenste betaalmethode.
Controleren en bevestigen
Controleer jouw bestelling, vink aan dat je akkoord gaat met de algemene voorwaarden en rond het af door te klikken op de groene knop ‘kopen’.
1.11 Kan ik mijn boot met afdekzeil vervoeren op een aanhanger?
Ben je van plan jouw boot te vervoeren op een aanhanger, dan raden wij je aan om 600D afdekzeil te gebruiken. Wanneer het zeil begint te wapperen kan het zijn dat het gaat scheuren. Een zwaardere kwaliteit hoes scheurt minder snel. Het is daarbij wel belangrijk dat de boothoes zo goed en strak mogelijk wordt vastgemaakt en dat de hoes niet over scherpe onderdelen van de boot schuurt tijdens het rijden.
Schades aan afdekzeilen die zijn opgelopen doordat deze zijn gebruikt tijdens het vervoeren van een boot, auto of ander voorwerp op een aanhanger, kunnen niet worden verhaald op De ZeilenSpecialist.
1.12 Hoeveel verzendkosten rekent DeZeilenSpecialist.nl?
Nederland:
Binnen Nederland verzenden wij bestellingen boven de €50 gratis. Onder de vijftig euro rekenen wij €6,00 verzendkosten.
Belgie:
Verzendingen naar België worden gratis verzonden vanaf €50. Onder de vijftig euro rekenen wij €6,95 verzendkosten.
Duitsland:
Verzendingen naar Duitsland worden gratis verzonden vanaf €50. Onder de vijftig euro rekenen wij €7,99 verzendkosten.
Overige landen:
Luxemburg: |
€12,99 |
Verenigd Koninkrijk: |
€18,50 |
Frankrijk: |
€16,99 |
Spanje: |
€17,99 |
Denemarken: |
€12,99 |
Oostenrijk: |
€16,99 |
Italië: |
€17,99 |
Finland: |
€18,50 |
Ierland: |
€18,50 |
Zweden: |
€12,99 |
Portugal: |
€18,50 |
Griekenland: |
€18,50 |
1.13 Kan ik een bestelling en een factuur elk op een ander adres ontvangen?
Dit is uiteraard mogelijk. Hiervoor kun je bij de bestelling een ander afleveradres ingeven.
1.14 Kan ik mijn bestelling afhalen?
Neem hiervoor contact op met onze klantenservice.
1.15 Voor welke objecten heeft DeZeilenSpecialist.nl afdekhoezen?
DeZeilenSpecialist.nl beschikt over een ruim assortiment hoezen en accessoires voor boten, auto’s, caravans, campers, (bak)fietsen, tuinmeubelen, jetski’s en buitenboordmotoren. Hierin is vaak nog keuze uit meerdere kwaliteitssoorten, prijscategorieën en afmetingen.
1.16 Wat is het verschil tussen 200D, 300D en 600D?
De ‘D’ staat voor denier. Deze term wordt gebruikt om de dikte van garen en vezels aan te geven. Hoe hoger het getal, hoe dikker en steviger het materiaal. Onze boothoezen beschermen allemaal tegen alle weersomstandigheden. Welke hoes het meest geschikt is voor jouw boot, hangt af van hoe intensief je de hoes gebruikt. Bij langdurig en intensief gebruik, raden wij aan om de zwaarste kwaliteit te gebruiken. Bij normaal gebruik of wanneer jouw boot vaak binnen ligt, zijn de 200D en 300D afdekzeilen uitstekende keuzes.
1.17 Zijn alle artikelen op voorraad?
Wij streven ernaar om al onze producten op voorraad te hebben. Het kan helaas soms voorkomen dat een product niet leverbaar is. Deze is dan ook niet te bestellen via de webshop.
Soms komen er producten retour die niet meer op de webshop beschikbaar zijn. Je kunt daarom altijd contact opnemen met de klantenservice om na te vragen of een product er misschien toch nog is.